ד״ר יעל שפירא גליץ
מומחית אף אוזן גרון | הפרעות קול, נשימה ובליעה

אף אוזן וגרון

על רפואת אף אוזן וגרון

רפואת אף אוזן וגרון כירורגיית ראש צוואר היא תחום התמחות שעוסק באבחון, טיפול וניתוח של מחלות הראש והצוואר. התחום חולש על ניתוחי אזניים, אף וסינוסים, חלל הפה, הלוע והגרון, מיתרי הקול והצוואר. התמחות באף אוזן גרון נמשכת שש שנים, במהלכה יש לעמוד בדרישות המועצה המדעית שכוללים כמות מסויימת של ניתוחים, נסיון מחקרי וקליני, ועמידה בשתי בחינות הסמכה במהלך ההתמחות, וזאת על מנת לקבל הכרה בתור מומחה/ית בתום התקופה.

ממה מערכת הנשימה מורכבת?

מאחר ותחום רפואת אף אוזן וגרון רחב כל כך, חשוב לוודא שרופא/ת אא"ג הנבחר/ת היא/הוא בעל/ת נסיון בתחום שבו המטופל/ת זקוק/ה לעזרה. נסיון קליני עשיר, נסיון במחקר וידע עדכני על שיטות הטיפול החדשות כל אלו תורמים לביצוע הבחירה הנכונה. חשוב גם שיהיה קשר אישי טוב ו"חיבור" בין המטופל/ת לרופא/ה על מנת להנעים את הטיפול ולבסס יחסי אמון של מטפל-מטופל.

כיצד קובעים תור?

בדיקות פרטיות נעשות בקליניקה של ד״ר יעל שפירא גליץ בגבעתיים

ניתוחים באופן פרטי נעשים דרך אסיא מדיקל ברמת החייל
ניתוחים נעשים בבית החולים קפלן ברחובות
ניתן לקבוע תור לייעוץ, אבחון ובדיקה באמצעות טופס יצירת הקשר

תפקיד בצוות הרב תחומי

תפקיד רופא/ת אא"ג בטיפול בהפרעות בליעה מתחיל בראש ובראשונה באבחון הסיבה להפרעת הבליעה, במידה וזו אינה ידועה. ישנן מגוון רחב של מחלות שיבואו לידי ביטוי עם קושי בבליעה, ותפקיד רופא/ת אא"ג להגיע לאבחנה הנכונה.
הגעה לאבחנה הנכונה כרוכה בהחלטה על אילו בדיקות וייעוצים יתאימו לאיתור הבעיה, ביצוע חלק מבדיקות אלו (לדוגמא, בדיקת FEES), ופענוח שלהן.
בהתאם לאבחנה, רופא/ת אא"ג י/תמליץ על הטיפול המתאים לטיפול בהפרעת הבליעה, תרופתי, כירורגי או שיקומי, לאחר ייעוץ עם יתר חברי הצוות הרב-תחומי.
במידה ומתגלה בעייה בגובה בית הבליעה (גרון ולוע) שגורמת לקושי בבליעה, תפקיד רופא/ת אא"ג הוא גם לעקוב ולטפל בבעיה זו, ולבצע ניתוחים שיסייעו לשפר את בעיית הבליעה, במידה ויש התוייה לבצע ניתוח.